Anneme küçük bir hediye! Beni doğurdu diye;)




Şu yer yüzünde ne çok ehemmiyet sahibi "ana"lık... Sözüm ona felsefe yapmak gibi olmasın ama... Boşver olsun ya bu yüzyılda da yasaklamazlar ya(!) Ne diyordum... Hıh ana"lık... Yollar mesela durun size bizim evi tarif edeyim” kardeş üniversiteyi bildin he oraya gel…ver arkanı üniversiteye doğru ANA-yolu takip edecen orda pembe panjurlu bahçeli bir ev var(!) O bizim işte” : ) alın size yaşayan ve birçok insanın günde bir hayli duyduğu “ana yol” örneği…. Birde tepki cümlesi çocuklar duymasın’ın hatırlattığı ANA! Bu da neyin nesi Öznur gene bir ton cümle kurmuş… Biri sustursun şu kızı ya devirmesin artık o cümleleri, büküldü tüm edebiyatın beli;) Ve her konunun muhakkak bi ANA başlığı vardır yollar gibi sonra yan başlık...yan yol... Nedenler ANA"ysa ezberlenmeli muhakkak…Ve muhakkak bilinmeli anaveri tabanları... ANA merkezi ayrı olmalı her türlü kamu ya da özel kuruluşun... ANA renklerle boyanmalı ANA okulumdaki tüm resim dersi kuşları... Yasanın ANA'sı anayasasını bilmeli “benim” diyen tüm Türk gençliği… ve nihayet devlet ANA'm aynı vasfının da vatana haiz olduğunu bilmeli ve bu denli yaşatmalı… yönetmeli… yürütmeli... ANA Yurdumun güzel insanlarını…Bunların yanı sıra annelere yazılan nice şarkı sözü vardır anonim kabul edilen...bunlarla ilgili aklımda bir kaç örnek var sizlerle paylaşmak istediğim......eller kadir kıymet bilmiyor anne, senin kadar kimseee sevmiyor anne….-eminim kibariye çınlıyor kulaklarınızda bu cümleyi okuyunca-, benim annem güzel annem beni al kucağına…,hiç bir yerde yok anne sıcaklığı,annem annem sen üzülme ben hala senin dizlerinde...v.s. Bir de şimdi şu son zamanlarda çıkan bir reklam var Sertap Erener çok güzel mırıldanmış… yeter ki annem olsun, bana bir şey olmaz… gibi bişi valla süper bayıldım bu derece basit bir cümleyle ancak bu kadar güzel anlatılır: ))Veeeeee bunca açıklama sonrasında üzgünüm ama babalar bu çalışmalar hep annelere… özel...Sizin de ne yapalım bir filminiz var "baba" seneler geçti hala dillere pelesenk müzikleri, jargonu ise sözlü sınavında delikanlılığın müfredatına girmiş:) Herkese kendi annesi cennetten bi melek gelir ve maalesef-ki eminim benim annem dahil bir çok anne onay vericektir buna -gençlik denen buluğ çağı evresinde o melek; dar bir kot pantolonu ve biraz-cık vücuda yapışan bir t-shırt’ünü, Necla teyze'ye hatır sorma tavrındaki ona göre sıcak olmayan bir üslubunu, arkadaşlarınızla kurduğunuz dialog ve tel.rehberinizdeki enteresan takma isimlerini, (nickleri) memleket meselesi haline getiren bir problem yaparız annemizi:( Lise sıralarına götürdüğümüz en baş problemdir “ya bu kadın beni deli etcek yaaa” ahhh ahh bi anlamak erkenden kural olsa o hayat verenin deli edemeyecek reel kutsaliyetinin- kutsaliyet benim lügattan bu arada-O günlerde "off anneeee" en ezberimizdeki iki kelime o zamanlar sık kullanılanlarda gizli... Ve en çokta sanırım bu cümle kırar onları...akabinde yine bu sefer onların ezberinden bir 3 kelime "anneye offf deme" bu bir de tekerrür eder tek gitmez; "anneye off deme", “anneye off deme” taş olursun muhabbetine girmiyorum tamam: ) Nasıl bir kadındır ki o hep bilinir ya kızınca bir şeye muhakkak sizin bir iyiliğiniz vardır ucunda…”a benim güzel kızım, tatlı kızım ben senin iyiliğini düşünüyorum…” bunun devamı söylenmez ama böyle…” çünkü sen düşünemezsin ben seni 9 ay karnımda taşıdım, doğurdum, büyüttüm niye sen kendi adına bir gün düşünesin diye mi? Cık cık cık “ biraz hüzünlü bir yüz hastalığa gebe ve sonra final söz çıkar cepten ve kullan anne “sütümü helal etmem bak”: ( Bu Diyarbekir’in Zilşan annesinden; Karadenizin Meryem annesine, hatta İstanbul’un Dilara Hanım annesine’de göre değişmeyen mutlak gerçek… Ama en cahili, ama en tahsillisi…Hiç fark etmez… Duygu ortaktır çünki tatmadım ama öyle diyorlar veeeeee evet yeri geldi annelerin ezberden sayamıyorum artık bilmem kaçıncı cümle “ anne olunca anlıcan beni ama o zaman iş işten geçmiş olucak ya…” hayat böyle değil midir zaten… Biz yaşayarak öğrenmenin, sizde yaşayarak öğrendiklerinizi öğretmenin derdindesiniz… Çatışma denen bireysel sorunda buradan gelir… Evet “ana” kelimesinin ehemmiyeti ve anonim terim misyonunu anlattıktan sonra biraz bireysel anne sorunları şimdi anneler gününde ortamı yumuşatma ve kutlama vedası gerek… Cümleler düzeliyor şimdi dikkat….: )Benim annem dünyanın en güzel annesi, en iyi annesi, en özel annesi… En yakın dostum benim çoğu zaman akıl sorduğum, bana en yakışanın en iyi tespitçisi, benim için en iyi olanı bilen kadın, ağlamaya da gülmeye de benimle hiç tereddütsüz “varım” diyen kadın…. Bütün saçmalıklarıma “süpersin” diye teşvik veren kadın… Gururlandığında da, üzüldüğünde de iki gözü iki çeşme olan hayrat kadın… Yorulmak nedir çoktan unutmuş ve bir türlü anlam veremediğim büyük ihtimal anne olana kadar da veremeyeceğim bir anlayış; hani şu fedakârlık misyonu “çocuklarım için yaşıyorum ben” cümlesi altında… Ve yine bu bağlamda tam bir “Survivor kadını” yemez yedirir, içmez içirir, giymez giydirir, sen hasta olursun o başında bekler… Daha önceki yazımda kahraman istemiştim bizi kurtaracak… Anneler galiba doğduğumuzda kahramanlığımıza gönüllü oluyorlar bir çift kanatla omuzlarında bizi bir ömür korumaya… Bütün annelerin anneler gününü kutluyorum… Dünyanın en tatlı gerçek olmazsa olmaz’ısınız siz… ya kolay mı “ana” sınız siz… Ağa’nın eli öpülür… Sizinse cennet ayaklarınızın altındayken elbette ayaklarınız öpülür …

0 di (yorum):

About this blog

Düçar =yakalanmış
Biteviye =monoton
Deruni =içten
İzafe =göreceli
Tazammun=kapsama
Tasallut =musallat olma
Mütecanis =homojen
Epigram =nükteli şiir
Vuzuh =açıklama
Muğlak =sonucu belli olmayan
Devinim =hareket
Erat =erler
Hedonist =hazcı
Dehliz =koridor
İştiyak =özleme
Muhayyile=hayal gücü
Süveyda =kalpteki gizli günah
Mutedil =ılımlı
Meczup =deli
Tekellüf =mükemmel
Muteber =saygın
Müstear =takma
Zelil,nebi =ar
  • Can umut kapısına sıkışmış gönül tortusu; sana kalan tozu toplamak bazen................. bazende toz olmak kapı yüzüne vurulmadan....

KELİME YIĞICISI'NDAN DÖKÜLEN KELİME YIĞINLARI İŞTE........DEVAM........

  • .....tükenmeyen eylemlerin kuklası konumunda sürüncemede bir hayat benimkisi..........
Hayatta küçük köşeciklerim var...sevenlerimin yüreğinde yaşama sebebim olan...ve birkaç köşem var kalemime ışık tutan beni köşe yazaN'ı yapan....

benim tabu kanunlarım var, dogmatik inançlarım, kısır arzularım, gömülesi yalnızlığım.... Bütün kelimeleri gelişigüzel harcayıp dolu dizgin saçmala hissiyatıyla çevrili sözlerim...kansızım...zansızım...yansızım...ama hâla cansızlar arasına alınmadı adım

Kelime Yığıcısı'nın Listesi

Kelime yığıcısı'nın duası: Allahım değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasıdaki farkı ayırt edebilme sağduyusu ver.=Amin=
Bu gadget'ta bir hata oluştu