Kahraman! Çizgi Roman!

Terör ve türban bugün bana aynı kareden baktılar ve pek de ahenk içindeydiler... ilk etapta ortak bir yön yok gibi görünüyor ama...-bu amasını aşağıda bi hayli açıklayacağımı umuyorum:)-Terör bugünlerde yine gündemde... Birçok insanın diline pelesenk bir slogan malum "eğitim şart" gibi ezber "teröre lanet" -ve ne yazık ki tıpkı "eğitim şart" tespitindeki gibi söylemle kalıyor; eyleme dönecek hiçbir teşebbüs yok... 29.04.2009 haber manşetlerinden bir acı haber daha:10 Şehit,10 sönen ocakla teşbih yapılabilir sanırım... Bugün o 10 şehit ailelerine ve illerine baktığınızda Trabzon, Diyarbakır, Manisa, Aydın, Ankara gibi birbirinden farklı illerde var… Aklım almıyor biri biliyorsa anlatsın bana n’olur? Biz hepimiz bölünmez bir bütün değil miydik, vatan bizim anamızken ona olan borç nasıl yakar bir ana yüreğini?..Hepimiz Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı iken neden bu kan, bu kin... DTP gibi bir parti de kim? Temsile seçili meclisimizde; hangi zümreyi temsil için seçilmişse(!) Hem o meclis ki TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ sözüm ona kürdistanlı Kürt'ün işi ne milleti temsile TÜRKİYE adı altında? Biz bu denli kabul etmişken ayırmadan hiç bir kürdü, lazı, çerkezi...kendini soyutlamanın manası ne hiç anlamıyorum... Birileri sürekli terör yağdırıyor güzel ülkemin dört bir yanına... Ve en kötüsü birileri ki birçokları esasında destek veriyor bu yüreksizlere... Nasıl bir inançtır ki bu yıkanan beyinleri üniversite sıralarından aydınlık toplum adımından alıkoyup dağa sürüyor? Ellerine silah, canlarına bombayı layık görüyor... Bunun adına da örgüt, ruh gibi saçma sapan zırvalar takıyor... Biz belki de bunları besleyen şeref denen bir duygudan çoktan -siz ekiyle ayrılmışları dinliyoruz, bir uzun havasıyla sözüm ona tatlı sesiyle... Biz belki de satın alıyoruz onların mamul ticaretini... Ve malesef ortak oluyoruz destekçilerin bu tacirliğine maddi desteklerimizle... Peki ya devlet? Derini ve yüzeyi var onun... Çözebilene aşk olsun... bir Ergenekon kitabı var oku oku bitiremedi tüm medya... Fazla girmek istemiyorum bu mevzuya, sabah alınırım alimallah sorguya:) Terör yeni bir mesele değil esasında, biz nasıl oluyor da Davos'ta fatihlik yapıyoruz... Peres'i azarlıyoruz da bu denli kudrete sahip bir devlet portresi çizmişken bir memleketi bölünmeden terör denen lanetten kurtaramıyoruz? Bırakın bedelli askerliği çıkartmayı! Paşam dedi “olmaz” diye bedelliye…Beni çağırsınlar 18 ay diye koşa koşa giderim valla... Nerdeyse o koca yürek, kürek çıkartalım ve kazıyalım kökünü terörün, teröristin...Türban; işte terörle ortak yanı ülkeyi bölmeye bir teşebbüs daha, bu sefer bir ırkçılık yok. Dini mesele haline getirenler var... Kürt değil Türk'üm diyen yapıyor bunu? Atatürk 1927 yılında halifeliği kaldırdığında "din elden gidiyor" diyen nifakçılara benzetiyorum bugün "laiklik elden gidiyor" diyenleri... Anayasamızda yazmıyor mu bizim..."bu vatan bir bütündür bölünemez..." diye ve yine aynı anayasamızda "DİN, dil, IRK... ayırt etmeksizin herkes eşittir..." diye... Anlamadığım ve bir türlü anlamlandıramadığım bir ikinci teşhis işte bu... biz nasıl “Türküm” diyebiliyorsak “Elhamdülillah Müslümanım” da demiyor muyuz? O zaman niye benim ülkemde türban mesele haline getiriliyor? Ha bir de türbanı mesele haline getiren türbanlı kesim var onlara diyeceğim yok... Bu cümlem ilk okunduğunda çelişki gibi görünse de devamını okuduğunuzda beni anlayacak ve eminim hak vereceksiniz... Türbanı saçını örtmek için değil de beynini örtmek için kullanan bir kesim de yok değil... Maalesef bu ülke türbanlı doktorların namahrem diye ölüme terk ettiği hastalarının variyetinden de haberdar... Hepimiz iyi biliriz ki okullarda din kültürü dersi tek başına verilmez idi... Yanında başta Peygamber Efendimiz’inde "ahlaklısını severim insanın " dediği "ahlak bilgisi" var... Ortak sonuç şu galiba: biz unutuyor muyuz her şeyi... Hangi milletin hangi askerlerin başta çocukları olduğumuzu, hadi geçmişten ders çıkaramıyoruz, duymuyor muyuz? Okumuyor muyuz? Bilmiyor muyuz? Ama bu üç maymunu oynamak işimize geliyor galiba... Fatihi alkışlamak hoş da ah bir fatih yürek-li olabilsek ama biz Fatih'i çoktan sıfattan ayrıp isim yapıyor ve hepimiz kıvıran bir Fatih Yürek oluyoruz:))) Kahraman istiyorummmm....Bıktım KAHIR'dan sıkıldım AMAN'lardan... Ve öyle bir kahraman olmalı ki o; pazılı kolları, kaslı bir vücudu, selvi bir boyu olmasada… Kocaman delikanlı bir yüreği olsun… Bu gidişata “dur” diyebilecek kadar bir yürektir kastettiğim.Terör ve Türban iki bilinmeyen çıkmaz bir sokak bende... Ya bir kahraman istiyorum ya da bana bu ikilemleri anlatacak bi bürokrat o iki lafı döndürsün kanarım ben.Ülkenin gençlik dediğiyse ben, biz...Görünmüyor gelecek, gelecek sessiz... Atam kurtuluş yok galiba sensiz... Bana bir şey mi diyeceksiniz...Ben duyamadım ya siz?Ne KAHIR Ne AMAN İstediğim; KAHRAMAN istiyorum ben!

0 di (yorum):

About this blog

Düçar =yakalanmış
Biteviye =monoton
Deruni =içten
İzafe =göreceli
Tazammun=kapsama
Tasallut =musallat olma
Mütecanis =homojen
Epigram =nükteli şiir
Vuzuh =açıklama
Muğlak =sonucu belli olmayan
Devinim =hareket
Erat =erler
Hedonist =hazcı
Dehliz =koridor
İştiyak =özleme
Muhayyile=hayal gücü
Süveyda =kalpteki gizli günah
Mutedil =ılımlı
Meczup =deli
Tekellüf =mükemmel
Muteber =saygın
Müstear =takma
Zelil,nebi =ar
  • Can umut kapısına sıkışmış gönül tortusu; sana kalan tozu toplamak bazen................. bazende toz olmak kapı yüzüne vurulmadan....

KELİME YIĞICISI'NDAN DÖKÜLEN KELİME YIĞINLARI İŞTE........DEVAM........

  • .....tükenmeyen eylemlerin kuklası konumunda sürüncemede bir hayat benimkisi..........
Hayatta küçük köşeciklerim var...sevenlerimin yüreğinde yaşama sebebim olan...ve birkaç köşem var kalemime ışık tutan beni köşe yazaN'ı yapan....

benim tabu kanunlarım var, dogmatik inançlarım, kısır arzularım, gömülesi yalnızlığım.... Bütün kelimeleri gelişigüzel harcayıp dolu dizgin saçmala hissiyatıyla çevrili sözlerim...kansızım...zansızım...yansızım...ama hâla cansızlar arasına alınmadı adım

Kelime Yığıcısı'nın Listesi

Kelime yığıcısı'nın duası: Allahım değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasıdaki farkı ayırt edebilme sağduyusu ver.=Amin=
Bu gadget'ta bir hata oluştu