Ne Mutlu Kardeşim Var Diye!


Şöyle bir düşün…

Annelere, babalara, sevgililere has [( has da Karadenizli ağzında sık kullanılan bir kelimedir esasında iyi anlamında da kullanılmakla birlikte: ) kişiye has; özel anlamı da ihtiva etmektedir: )] özel günler var da sözüm ona kutlanılan… Kardeşler’e has niye yok ki? Kardeşlik için yapılan tek şey yakılan Kardeşlik türküsü mü?

Çok kalabalık evler var memleketimin güzel illerinde… Özellikle doğuda… En büyük mizah konusu olan; çocuklarının isimlerini unuttuğu varsayılan… Büyüğün küçüğe ebeveynlik yaptığı, paylaşımın en reel anlamda yaşandığı ortak tencereden yenen yemek sofralarına, münferit yer yataklarına, örülen bi kazağın 4 kuşak kardeş arasında paylaşımına şahitlik eden duvarların şehirleri. Kardeşimde kullanır diye sandıkta saklanılan en cici emanetlere şahitlik eder o illerdeki küçük ama kalabalık haneler…

Kardeş kelimesi birçoğumuzun bileceği üzere; karın-daş’lıktan gelir… Hayata gelişinizin en büyük ortak noktasıdır kardeşinizle paylaştığınız… KARINJ aynı bağlamda paylaşımlar devam etmektedir. Zaman geçtikçe hayatta yeni öğrendiklerinizin en başında gelir bu paylaşımı öğrenmek deyimi… Keza öğrenemezseniz zaten mutsuz olursunuz ve psikologlar sizi mutlu etmek için çocukluğunuza iner ve kardeşinizle paylaşamadığınız o lüle saçlı bebeği alı verir elinizden: )

Offf ne uzun cümleler kuruyorum gene. Biri bana noktayı göstersin de… Kaybediyorum sürekli… Buluşumdaki sürecin uzunluğu upuzuuuun devrik cümlelerime sebep oluyor…

Ben bu dünyada en mutlu insanım kardeşe sahip olduğum için demeli insan… onu kıskanmak onunla zaten ona bu dünyada sınav emelli vaat edilen geçiciliğini koruyanı paylaşamamak olmamalı düşüncesi… Ama ne demeli… ilk insan olan Adem’in oğulları kardeş değil miydi?

Şiir yazmayı pek beceremem. Açık olmak gerekirse bir çok şiir kitabı da alırım ama pek okumayı da sevmem… Ama bir anne çocuk diyalekti yapmak istedim satır ve hece ölçüsü olmadan mısra olma çabasında iki kelime yığını ile…


Küçücük bir başım var sıkıldığım zamanlarda ellerimin arasında tuttuğum…

Ve küçücük bir dünyam istemeden de olsa bir çok tanıdık yüzü içinde koruduğum…

Söylememi istedikleriniz ve söylememem için tembihledikleriniz,

Boğazımda düğüm olmaya gebe bir çok sır boğum boğum…

Eğer en büyük mucize ise benim bu dünyaya gelişimdeki sebep doğumum…

En ehemmiyet sahibi sorudur anneme sorduğum?

Anne beni niye doğurdun?

_______________________________

Kocaman bir amaç yoktu belki dünyaya gelişine sebep…

Ama doğduğun gün bil bebeğim sözüm oldu seni en güzel şekilde büyütmek hep…

İşte bu yüzdendir bütün “agucuk” diye seslendirdiğim annen şebek…: )

Çok sevdi seni ve Tanrı dedi ki “kanat olmalı omzunda iki adet”…

Ve sende çocuğunu korumaya etmelisin şahadet

Teninin tenime değdiği ve kokunun burnuma işlediği andır evet…

Seni bir ömür korumaya and içtiğim ve bu andan sonrasını…

Tüm yaşamımı adayacağım kendime vaat ettiğim

Ve belki çok uzak bir gün soracağım soruyu an itibari ile farzettiğim

Ve inan bana bebeğim unutmayı çok istediğim…

Evladım beni niye unuttun?

Kardeşlik öyle mukaddestir ki… Kardeşinizin kıymetini muhakkak biliniz! Ve dünyamıza merhaba diyen tüm çocukların bir gün melek annelerine sormamalarını dilediğimiz sorusudur “niye…”ler tıpkı evlatlarına yine melek annelerin sormamalarını umut ettiğimiz 2. “niye…”ler gibi.

Sıradan ama en ön sıradan olan Kardeşim OnuR(10ur)’a ve 5 yıl önce eniştem tarafından bir ömür boyu mutlu etme vaadi ile alıkoyulan Kardeşim Özlem'e ithaf edilmiştir…


6 di (yorum):

About this blog

Düçar =yakalanmış
Biteviye =monoton
Deruni =içten
İzafe =göreceli
Tazammun=kapsama
Tasallut =musallat olma
Mütecanis =homojen
Epigram =nükteli şiir
Vuzuh =açıklama
Muğlak =sonucu belli olmayan
Devinim =hareket
Erat =erler
Hedonist =hazcı
Dehliz =koridor
İştiyak =özleme
Muhayyile=hayal gücü
Süveyda =kalpteki gizli günah
Mutedil =ılımlı
Meczup =deli
Tekellüf =mükemmel
Muteber =saygın
Müstear =takma
Zelil,nebi =ar
  • Can umut kapısına sıkışmış gönül tortusu; sana kalan tozu toplamak bazen................. bazende toz olmak kapı yüzüne vurulmadan....

KELİME YIĞICISI'NDAN DÖKÜLEN KELİME YIĞINLARI İŞTE........DEVAM........

  • .....tükenmeyen eylemlerin kuklası konumunda sürüncemede bir hayat benimkisi..........
Hayatta küçük köşeciklerim var...sevenlerimin yüreğinde yaşama sebebim olan...ve birkaç köşem var kalemime ışık tutan beni köşe yazaN'ı yapan....

benim tabu kanunlarım var, dogmatik inançlarım, kısır arzularım, gömülesi yalnızlığım.... Bütün kelimeleri gelişigüzel harcayıp dolu dizgin saçmala hissiyatıyla çevrili sözlerim...kansızım...zansızım...yansızım...ama hâla cansızlar arasına alınmadı adım

Kelime Yığıcısı'nın Listesi

Kelime yığıcısı'nın duası: Allahım değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasıdaki farkı ayırt edebilme sağduyusu ver.=Amin=
Bu gadget'ta bir hata oluştu