Yaşamadan Yaş(lan)ıyorum!


Yağmur yağıyor…
Toprak kokuyor…
Yer ıslanıyor…ama gözyaşım dinmiyor.
Yollar çamur, evleri su basmış.
Vatandaş geliyor belediyeyi şikayet ediyor…
Hayat hep aynı sırası farklı…
________
Karnım acıkıyor; doyuyorum.
Uykum geliyor; uyuyorum.
Ders çalışıyorum; bir okul daha bitiyor.
Bir sınav daha kazanılıyor.
Yarış bitmeden bi diğeri başlıyor.
Sabah oluyor anlamıyorum.
Yatıyorum akşam olmuş….
__________
Evleniyorlar; balayına gidiyorlar…
Düğünlerde beyaz gelinlikler giyiliyor.
Oynanıyor, yoruluyorlar. Bi daha mı ? Diyorlar: )
Anne oluyorlar babaya müjdeliyorlar.
Öpüşüyorlar, Sevişiyorlar ve evet el ele dolaşıyorlar…..
Kavga ediyorlar, kırıyorlar birbirlerini…
Ve yine barışıyorlar…
Bunun adına aşk diyorlar(!)
__________
Yeni bebekler doğuyor…
Ağlayarak…
Sonra güldürülüyor orası burası “gıd”ık landırılarak….
Tonton teyzeler, nur yüzlü amcalar
Bizi terk ediyorlar….
Sık sık ziyaretlerine gitmelerimiz için
Son dualarını ederek…
Bir toprağa hep dua edilmesini isteyerek…
______________
Katiller yine acımasızca cana kıyıyorlar.
Ve politikacılar her zamanki gibi
Politik(1)acı olarak can yakıcı konuşmalara devam ediyorlar…
Belirsizlik yine gençliğin başını bulandırıyor
________
Yıllar geçiyor… günlerden 6 Aralık olacak biliyorum…
Ve ben yine bir yaş daha yaşlanacağım..
Yine ablam bir pasta alacak,
Yeğenim Başak’la mum üfleyeceğiz,
Hediyelerimi açacağım.
Telefonum o akşamlık susmayacak,
Sonra yine derin bir uyku bi sonraki yıla kadar.
Birileri ima yapacak “yaşlanma” esprileri havada uçuşacak.
Ben güleceğim, güldüğümü sanacağım,
Ve evet çok sonraki zamanlarda hatırlanmak üzere…
Gülmekten kasılmış sahte suratlarla poz vereceğiz
Fotoğraf karelerine….
Belki bir gün albüm yaparız…
Kaç yaş yaşlandığımızı anımsarken niteliğine bakmak adına…
_______________________
Büyüyorum ile yaşlanıyorum arasındaki farkı söyleyebilecek olan var mı?
Bence insan çocukken büyür; gençken yaşar; geri kalan vakit de yaşlanmaktadır……..
Ben ikinci evreyi atladım sanırım… yaşamadan yaş(lan)ıyorum.

Not: Bu şiire benzeyen şeyi PalyÖzi mi yazdı bilmiyorum! Galiba bunu yazarken PalyÖzi’nin Paly’i düşmüşÖzi yazdı! Ve evet pek yakışmadı(!)

28 di (yorum):

  • nalan-bahadir | 4 Aralık 2009 05:46

    YAKIŞMASA DA YAKIŞTI....
    OLSUN...
    SENİ BÖYLE KARAMSARKEN DE SEVİYORUM BEN...
    ELİNE SAĞLIK...
    PALYÖZÜNUR'UM...

  • Palyözi | 4 Aralık 2009 06:07

    Canım Benim...Hep yanımda olduğun için teşekkürler!
    Palyözünurun da seni seviyor....
    Her hâlinle...

  • sufi | 4 Aralık 2009 07:43

    Hayat güneş altında hep yaşanıyor.Arasıra ümitsizce, hüzünle, sevinçle. Her bir an yaşanmaya değer sevgilerimle.

  • Anne ve kızları | 4 Aralık 2009 09:48

    Çok güzel yazmışsın canım.Karamsar ama çok da samimi...
    Ben çok beğendim.

  • Zeugma | 4 Aralık 2009 10:00

    Hayatı özetlemişsin, biraz karamsarlıkla ama..
    Bence bakmak ve görmek olayını kullanabilmektedir maharet.
    Mutluluk kimi zaman çimler arasında görülen minicik bir uçuç böceğidir. Gece yatarken yarın için güzellikler düşünebilmek, bunları elden geldiğince hayata geçirebilmek etkilidir.Örneğin sabah aynaya bakarken güne tebessümle ve kendine göz kırparak başlamak enerji verir.
    Daha bir sürü..
    Elbetteki saydıkların da var ama bunlar dediğim gibi karamsarlık nedeni canım.
    Ve lütfen ''yaşayarak- mutlu olarak'' yaşlan :)
    Geçen günler ve yıllar sana hep sağlık, mutluluk ve huzur getirsin..
    Sevgilerimle..

  • Syhn | 4 Aralık 2009 10:59

    yıllar öyle de böylede geçecek. yaşamadan yaşlandığının farkındasın en aızndan bişiler yapabilirsin ;)

  • Çınar | 4 Aralık 2009 11:56

    Yeni bir yaşa girerken bu ne karamsarlık canım. Sen yaşlanmaktan bahsesersen biz ne yapacağız?

    Yeni yaşın mutlu kutlu olsun. Umut ettiğin gibi yaşaman dileklerimle...

    Sevgiler

  • deep | 4 Aralık 2009 12:50

    Bence insan çocukken büyür; gençken yaşar; geri kalan vakit de yaşlanmaktadır……..

    içimizdeki çocuk hiç yaşlanmıyacak ama yinede ..Yani ben enazından onun beni yalnız bırakmayacağına inanıyorum, bir söz vardır ya,
    Elbet birgün yaşlanacağım ama asla büyümeyeceğim...
    sevgili palyözi o hassas ruhuna sağlık...
    sevgiler..

  • haykırış | 4 Aralık 2009 15:25

    Yakışmayan hiç bir şey yok ki hayatın ta kendisini hemde yudumlayarak yazmışsınız eline sağlık. Yaşarken yaşlanmanın şekli ancak bu denli tasvir edilirdi eline sağlık. Okurken, güldüren, güldürürken düşündüren, düşündürürken, kah hüzünlendiren kâh ağlatan yazılarını asla kaçırmayacağım varol kardeşim iyi ki rastlamışım size.
    Bu bağlamda sevdiklerinle birlikte acısısz, kedersiz nice 6 Aralık'ları yaşamanı diliyorum. Huzur, başarı, sağlık ve mutluluk gölgen olsun. Yeni yaşın kutlu olsun sevgili kardeşim.
    İyi geceler
    Sevgi ve saygılarımla

  • Fıkra Sevenlere | 5 Aralık 2009 03:17

    Genç yaşlarda bunları bilmek, bu filmi ben izlemiştim demek gibi.. Aynı zamanda ben böyle olmayacağım, böyle yaşamayacağım da demek!!
    Alternatif yaşamları bulman dileklerimle..

  • jadore | 5 Aralık 2009 04:41

    Bazıları yaşlansa da büyüyemezler, bazılarının zamandan yaş almasına gerek kalmaz büyümek için...

    Sanırım 6 Aralık doğum gününüz.. Nice yıllara..

  • nalan | 5 Aralık 2009 06:28

    Saat onikiyi beklersem dalıp ihmal edeceğim.yarın ben kalkana kadar öğlen olacak iyisi mi ben şimdiden kutlayayım öziciğimin doğumgününü ,
    yarının dünlerden daha faydalı daha çok kişiyi güldürerek ve dolayısıyle seni daha çok mutlu ederek geçsin.İyi ki doğdun palyoziim

  • Palyözi | 6 Aralık 2009 22:35

    Sevgili Sufi=>Haklısın hayat hep AYNI güneş altında yaşanıyor ve aynı yağmurda ıslatıyor...ve evet hepsine değer! Teşekkürler...

    Sevgili ANNE VE KIZLARI=>evet benimde yakıştıramama sebebim; karamsar gibi olması ama dediğin gibi ne düşünüyorsam da o, o an için...

    Sevgili ZEUGMA=>özetimi ne güzel etiketlemişsin...Hayatın kastettiğin gibi olduğuna eminim ve umudun her daim mutluluk getirisine de en başta inananlardanım...Ve umarım dilediğin gibi olur...da öylece yaşlanırım....Galiba tek mesele sadece ben değil ama önce ben diye düşünmeyi becerebilmek...Sevgiler...teşekkürler...

    Sevgili Syhn=>Nasıl bir cümleyle tokat bu böyle!Bak şimdi kendime geldim:)

    Sevgili Çınar=>aslında bahsetmeye çalıştım ya yaşlanmaktan kasıt yaşamadığının farkına varmak gibi bişi...Yaşamak kavramı çok geniş, göreceli...herhalde yeni bi yaşa giriyor olmak bana bu kavram üzerine hassasiyetle yaklaşmamı sağladı...ya da sebep oldu mu demeli..Neysi teşk. ettim kutlama dilekleriniz için...Hep birlikte inşallah!

    Sevgili Deep=> evet belkide ben tam olarak büyüyememişimdir....ki 2. evreye atlayayım ! belki her insanda olan bir yanı çocukluk bende bütün yanı kuşatmıştır! :)(:
    Bu güzel anektodla bana bunu da hatırlattığın için asıl senin samimi güzel diline sağlık...Sevgiler!

    Sevgili HAYKIRIŞ=>Gerçekten iyiki varsınızı bugünün ehemmiyetinden benden çok siz hakediyorsunuz...Güzel yorumunuz için teşekkür ederim...Ben de İYİKİ tanımışım sizi ve sohbet edebiliyorum bu denli...Temennileriniz için teşekkürler...Sevgiler...

    Sevgili FIKRA SEVENLERE=>Evet farkındalık esasında söylediğiniz gibi çok önemli bir nokta!ve Alternatif;)Bende o kadar çok ki her şeyi yapma hevesi ve o olmazsa şu olur okla yönetme seçenekleri...Belkide ondan bu karamsar küçük bir bakış açısı....Dilekleriniz için teşk. Sevgiler...

    Sevgili JADORE=>Evet seninkiside çok doğru...büyüyen de yaşlanan da çoğu zaman bir ilkokul matematiği yaş'tan ibaret oluyor! 6 yaşında bir sokak çocuğunun çabuk büyüdüğü gibi 60 küsür yaşında bir nine çocuklaşabiliyor...Bunları anlamak için de sebebine inmek gerekiyor ama....neyse o psikologların işi:) Küçük ama derin teşhise yol gösteren yorumun için teşekkürler...Sevgiler

    Sevgile NALAN öğretmenim=>Teşekkür ederim....İyiki doğdum mu bilemem ama ki dün 6 aralık sabahı annem yanıma gelip "iyiki doğdun kızım ve iyiki doğurmuşum seni " diyip bir buse kondurdu yanağıma:) bu iyiki varsın anlamı taşıyor sanırım:) diyeceğim o ki ...siz de iyiki varsınız ve iyiki tanıyorum sizi ve sizin nezdindeki yükarıda ismi geçen tüm blog arkadaşlarım olsun iyik tanıyorum sizLERİ....Sevgiler...Nalan öğretmenimmmmm:)

  • SerpiL | 7 Aralık 2009 01:01

    bu bloguda yeni bulanlardanım bizden sımsıcak bir merhaba yazışmak dileğiyle sevgiler

  • Palyözi | 7 Aralık 2009 01:56

    Merhabalar....Hoşgeldiniz ne iyi ettiniz efendim:) Yazışalım, tanışalım tabi bende şimdi doğruuuu sizin sitenize yol alıyorum....
    Sevgiler...ben denizden;)

  • bitter | 7 Aralık 2009 23:24

    canım bu düzen bu akış ancak böyle anlatılabilirdi evet ama öyle bir günde değil..
    EMinim o anlattığın yaşanılası engüzel hikayelerin içinde bulacaksın bir gün kendini ve eminim kendin de şaşıracaksın bu yazıyı dönüp dönüp tekrar okuyacaksın. Ve anlayacaksın ki asla yanlız olmadın,yanlız kalmadın hissetmek çok başka birşey..
    İyi ki doğdun iyi varsın iyi ki aramızdasın ve iyi ki en yakın arkadaşım Palyözim sin benim.. İşte bu herşeye değer ..
    hayalini kurduğun ümit etiiğin herşeyi ama herşeyi birlikte yaş(lan)a(ya)rak YAŞAMAK dileğiylee...:)))

  • Palyözi | 8 Aralık 2009 05:37

    Tüm dileklerin için teşekkür ederim canımm arkadaşımmm!

    Umarım her şey senin dediğin gibi olur!

    Ve evet benimde en büyük dileğim; hep birlikte yaşlanmak ve şarap misali her yaştan güzel bir dem almak...

    Sevgi parçacıkları bitterim benden sana...^^^^^^

  • Bilge | 8 Aralık 2009 05:50

    Selamlar palyözi.. sen beni takip ediyormuşsun sessizce içeri sızıp ben de seni izlemeyeyim dedim. iyi ki de etmişim. önce yeşiline ve gül kurusu rengine, sonra da yazılarına bayıldım... kendi gizemli ama bir o kadar da açık, yüzlerin olmadığı ama yüreklerin olduğu blog dünyamızda sevgiyle kal derim.. hoşgeldim di mi?:)

  • suskunbiradam | 8 Aralık 2009 11:47

    Bir dost sayfadan geldim blogunuza, dolayısıyla bu şiirinize.

    Geçmişteki yazılarınızı da irdeledim şöyle bir... Yazmamazlık edemezdim ve yazdım.

    İzleyeceğim sayfanızı... Tabi izniniz olursa...

    Sevgi ve selamlarımla...

  • Palyözi | 8 Aralık 2009 23:58

    Sevgili Bilge;hoşgeldin tabiki... Bütün güzel cümlelerin için teşekkür ederim...çok mutlu oldum...Bende senin cümlelerine bayıldım hehe;)

    Suskunbiradam=>Estağfurullah ne demek tabiki iznim olur...mutlu da olurum....bende şimdi yol aldım izlemeye başladım size sormadan sizin sayfanızı ve bakıcam yazılarnııza, yapıcam yorumlarımı....

    Sevgiler...

  • sihirliyazilar | 11 Aralık 2009 03:35

    Hah, işte ben o "geri kalan vakit"i doldurmaktayım şu an. (Yaş 39).. "Yaşamadan yaşlanıyorum" bence çok hoş ve kısa ve öz, durumu net olarak ifade edebilen bir cümle...
    Şablonunu da çok beğendim canım. Daha önce şablon araştırırken rastlamıştım ama benim konularıma hiç uymazdı, senin için ise biçilmiş kaftan olmuş. Genel olarak bloğun ilginç ve renkli görünüyor. Daha çok yeniyim burda, zamanla gelir gider, daha iyi incelerim herhalde:) Sevgiler.

  • Palyözi | 11 Aralık 2009 05:05

    Hoşgeldin o zaman sihirli yazar... evet yaşamadan yaşlanan insan topluluğuz her birimiz sanırım...Umarım sen bundan bir önceki evrede farkına vararak yaşamışındır hayatı....

    Şablona gelince evet öyle oldu.Esasında çok şablon değiştirdim en çok bunda kaldım...sanırım aradığını sonunda bulup ona sadık kalma noktası bu şablon....ama hiçbişi daimi değildir bu da değişir...:)

    Sevgiler....

  • kemal | 14 Aralık 2009 03:43

    (Bence insan çocukken büyür; gençken yaşar; geri kalan vakit de yaşlanmaktadır……..
    Ben ikinci evreyi atladım sanırım… yaşamadan yaş(lan)ıyorum)


    ikinci evreyi geçmek için bence çok acele ediyosun. ama sanki oldugun yerden çıkmak uzaklaşmak ister gibisin yaşadıkların dan zevk almamış gibi yazmışsın yada bilmiyorum belkide sadece yazmak için yazmışsın en azından benim anladıgım bu sana gene geyik gibi gelebilirsede

  • Palyözi | 15 Aralık 2009 04:47

    :)Sana sadece gülüyorum Kemal
    (:Bu derece hassas bir duygunun sonuna yine o kelimeyi laik gördün ya...
    :)Kesin sen yaklaşan yılbaşının etkisiyle atamıyorsun şu "geyik"i cümlelerinden...
    (:Ya da diğer ihtimal nerden yazıyorsun sen? sorununun cevabı obje olsun e mi?

  • damdakiadam | 24 Aralık 2009 00:55

    Hayatın ta kendisi bu özetle...Enfes olmuş zevkle okudum nasıl ifade edeyim hani yumoşlanmış boğazlı bir kazağın boynumu okşaması gibiydi..Evet aynen öyleydi..Evet aynen..Sevgiyle kal...

  • Palyözi | 24 Aralık 2009 04:45

    teşekkür ederim...ne güzel teşbih oldu o öyle! Yorumunuza sağlık...
    Boğazlı kazağınızın yumoş kokusu....hımmmm ne güzel bi varlık!
    Sevgiler...

  • aysema | 27 Aralık 2009 16:18

    Geç kalsam da iyi ki doğdun diyorum ben de...

  • Palyözi | 29 Aralık 2009 09:00

    ayını bitirmedim doğduğum günün henüz... teşekkür ediyorum o yüzden çok...sağolun..

About this blog

Düçar =yakalanmış
Biteviye =monoton
Deruni =içten
İzafe =göreceli
Tazammun=kapsama
Tasallut =musallat olma
Mütecanis =homojen
Epigram =nükteli şiir
Vuzuh =açıklama
Muğlak =sonucu belli olmayan
Devinim =hareket
Erat =erler
Hedonist =hazcı
Dehliz =koridor
İştiyak =özleme
Muhayyile=hayal gücü
Süveyda =kalpteki gizli günah
Mutedil =ılımlı
Meczup =deli
Tekellüf =mükemmel
Muteber =saygın
Müstear =takma
Zelil,nebi =ar
  • Can umut kapısına sıkışmış gönül tortusu; sana kalan tozu toplamak bazen................. bazende toz olmak kapı yüzüne vurulmadan....

KELİME YIĞICISI'NDAN DÖKÜLEN KELİME YIĞINLARI İŞTE........DEVAM........

  • .....tükenmeyen eylemlerin kuklası konumunda sürüncemede bir hayat benimkisi..........
Hayatta küçük köşeciklerim var...sevenlerimin yüreğinde yaşama sebebim olan...ve birkaç köşem var kalemime ışık tutan beni köşe yazaN'ı yapan....

benim tabu kanunlarım var, dogmatik inançlarım, kısır arzularım, gömülesi yalnızlığım.... Bütün kelimeleri gelişigüzel harcayıp dolu dizgin saçmala hissiyatıyla çevrili sözlerim...kansızım...zansızım...yansızım...ama hâla cansızlar arasına alınmadı adım

Kelime Yığıcısı'nın Listesi

Kelime yığıcısı'nın duası: Allahım değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasıdaki farkı ayırt edebilme sağduyusu ver.=Amin=
Bu gadget'ta bir hata oluştu