SPOR KOCAELİ'NİN KAİZENİ!

Yeni yazmaya başladığım Spor Kocaeli sitesinde tutturduğum köşemin ilk yazısı....Bu siteye yazmaya başlamama vesile olan yeni tanıdığım arkadaşım Ö.Yılmaz'a da Teşekkürler...;)



04.02.2010 tarihli köşe yazım! ya da yeni tutturduğumun köşenin ilk yazısı:)





Kaizen (Değişim ve Sürekli iyileştirme) felsefesi…

Aslında bir Japon Felsefesi olmasına rağmen bildiğiniz Türk kadını hareketidir bence. Bayat ekmekten tatlı yapılması, küçük çocuğun kıyafetlerinin bir sonraki küçüğe REVİZE edilip saklanması v.s. gibi mesela. İşi bittiği varsayılanı hayata geçirmek işte bir nevi! Bende evde işi biten yoğurt kaplarını ve peynir kutularını kumaşla kaplayıp, allayıp, pullayıp kendime şahane(!) kutular yapmıyor muyum? İşte bu da bir nevi kaizen felsefesi, değişim ve sürekli iyileştirme psikolojisi ;)

Şimdi neden kaizen. SPORKOCAELİ gazetesinin ilk sayısına yazacağım benim için önemli bu yazıda; sizlere son zamanlarda birçok kuruluşun olmazsa olmaz felsefesi olarak kabul etmek zorunda kaldığı ve benim de bu gereklilikten ötürü katıldığım bir seminerinde sertifikasına haiz olduğum bu felsefeden bahsetmek istedim. Çünkü Spor Kocaeli gazetesi de yeni bir revize ile değişimle tekrar kendini yineliyor! Ve ne mutlu bana ki bu yenilenme sonrasında ilk yayınına bana da köşe yazarı olarak yer veriyor! Spor Kocaeli gazetesinde bayan köşe yazarı ve konusu spor mu? Bilmiyorum… Göreceğiz.

Kim bilir belki de SPORKOCAELİ gazetesinin en önemli kaizen hareketi ya da kararı olmuştur beni yazar olarak tercih etmek.

Türkiye’de genel bir tablodan baktığınızda görmekten kaçınamayacağınız bir sonuçtur… Duymaya çok alışkın olduğunuz. Dillere pelesenk bir cümle: “Eğitim şart” Artık bu cümleyi ilkokuldaki sıra dayağında kötek sırasını bekleyen talebesinden, emekli kuyruğunda maaşını bekleyen dedesine kadar herkes ezberlemiştir ve muhakkak söyleyecek bir hayli cümleleri birikmiştir. Ve yine kamuoyunun genel kanaatidir ki şu anki tablo pek iç acıcı değildir. Bunun da tek sebebi ya da en ehemmiyet sahibi sebebi “eğitimsizlik” dir. Elbette ben konuya girmeyeceğim. Niyetim sadece konunun ne kadar önemli olduğunu ve her kimse tarafından ne denli bilindiğinin altını çizmek… Ve nihayetinde buradan asıl şart olması gerekenin bana göre bugünden itibaren “Spor” olduğunu dile getirmek :)

“Spor Şart” Çünkü sağlam kafa sağlam… Tamam devamını herkes biliyor elbet. Ya da devamını şöyle getirmeli sağlamlık sağlıktan gelir, sağlıkta spordan. Ama bizler sporun sadece futbol olduğunu düşünürsek bu da yanlış… Tabii ki bu da derin bir konu… Bu yazıdan sonra şansım var mı bilemiyorum ama ola ki olursa onu da yazarız:) Spor insan sağlığı için iyi olan ve gerekli olan bir uğraş tanımından artık sıyrılmış olmalı derim ben. Gittikçe sosyali tenin azaldığı bir toplumda tıpkı artık eğitim gibi insanoğlunun bundan sonraki varlığını SAĞLIKLI idam ettirebilmesi için bir zorunluluktur! Ne alakası var diyenler için; parantez içinden fırlamış bir açıklama: Şöyle ki; bugün biraz önce bahsettiğim Türkiye tablosuna bakıp karşılaştığımız aksilikler akabinde mevcut ve potansiyel olumsuzlukları “eğitimsizlik” e bağlıyoruz. Bu toplumun görmeye çalıştığımız gelecekte de ne denli ümitsiz vak’a penceresinden seyircisi olduğumuzu gösteriyorsa bize. Sporda böyle! Tembel toplumun zihni köreliyor en nihayetinde! İşte bu yüzden belki de Kaizen şart!

İnsanları değiştirmeyi ve daha iyiye getirmenin yolu belki de çoktan ellerinde var olan değerlerin kıymetini onlara hatırlatabilmek için Kaizen (değişim ve sürekli iyileştirme) felsefesini aşılayabilmek. Dün akşam izlediğim meclis kavgalarını da bu felsefe gerekliliğine bugün bağlayamazsam olmayacak. İzlerken haberi inanın kanım dondu sanki. Koskoca tabiri klişe olacak ama. Ne yazık ki koskoca adamlar konuşmak denen eylem ile anlaşamıyorlar da anlaşmak için birbirlerine giren kötü manzaralar albümüne memleketimden bir kare daha ekletiyorlar. Hem hem cinslerimin hem bu ülkede şart olanları iyi belleyebilmiş gençlerin o mecliste böyle manzaralara prim verebileceğini zannetmiyorum ben.

Dikkat: Kabul etmemiz gereken şeyler var… Farz-ı mahal değişmemiz gerekliliği…

Değiştirmemiz gereken şeyler var… Farz-ı mahal… Herkesin ki içinde gizli ;)

4 di (yorum):

About this blog

Düçar =yakalanmış
Biteviye =monoton
Deruni =içten
İzafe =göreceli
Tazammun=kapsama
Tasallut =musallat olma
Mütecanis =homojen
Epigram =nükteli şiir
Vuzuh =açıklama
Muğlak =sonucu belli olmayan
Devinim =hareket
Erat =erler
Hedonist =hazcı
Dehliz =koridor
İştiyak =özleme
Muhayyile=hayal gücü
Süveyda =kalpteki gizli günah
Mutedil =ılımlı
Meczup =deli
Tekellüf =mükemmel
Muteber =saygın
Müstear =takma
Zelil,nebi =ar
  • Can umut kapısına sıkışmış gönül tortusu; sana kalan tozu toplamak bazen................. bazende toz olmak kapı yüzüne vurulmadan....

KELİME YIĞICISI'NDAN DÖKÜLEN KELİME YIĞINLARI İŞTE........DEVAM........

  • .....tükenmeyen eylemlerin kuklası konumunda sürüncemede bir hayat benimkisi..........
Hayatta küçük köşeciklerim var...sevenlerimin yüreğinde yaşama sebebim olan...ve birkaç köşem var kalemime ışık tutan beni köşe yazaN'ı yapan....

benim tabu kanunlarım var, dogmatik inançlarım, kısır arzularım, gömülesi yalnızlığım.... Bütün kelimeleri gelişigüzel harcayıp dolu dizgin saçmala hissiyatıyla çevrili sözlerim...kansızım...zansızım...yansızım...ama hâla cansızlar arasına alınmadı adım

Kelime Yığıcısı'nın Listesi

Kelime yığıcısı'nın duası: Allahım değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasıdaki farkı ayırt edebilme sağduyusu ver.=Amin=
Bu gadget'ta bir hata oluştu