Oturgaçlı Götürgeç!- köşe yazım




Gerçek olan tek şey oturgaçlıgötürgeciniçinde gelişen hayat kesitleridir.

Öyle her yerden geçmez, belirli durakları vardır onun. Seçkindir. Ama artist değildir. Köşe başı ve müsait bir yeri de yorumuna göre durak belirleyebilir. Cicili, bicili, reklamlı, filigranlı olanları pek bir havalıdır. Şoförünün beğenisine göre iç dizaynı şekillenir.

Bazen fanatizm ağır basar ki genellikle Trabzonspor bu konuda fark atar. Koltuk forma giyer, ayna atkı takar.

Kimi de gelinlik kız gibi güpürgüpür dantelleriyle göz yorar.

Ama içinde kocaman bir gerçek var. Hizmet sektörlerinin babası bence “Halk Otobüsçülüğü”

Gün içinde karşılaştığınız insan sayısı oldukça yüksek. Belki başka meslek grupları için de aynı oranda insana hizmet vardır ama hiçbiri bu kadar tanıdık değil. Mesela iş yerinde “kaptan”, “usta”, “abi” , “amca” gibi samimi terimler kullanamazsınız. Ama otobüslerde olay değişir, nihayetinde canınızı emanet ediyorsunuz şoföre biraz tabasbusta fayda var.Mesala şöyle de olabilir “ vay abi bıyık bırakmışın, şekil olmuş çok yakışmış” (gülücük)
Gerçek hayatın dizilerde, filmlerde olduğunu söylerler ya hani bu yüzden birçok insan o aptal kutusunun esiri olur.

Esas gerçek hayat otobüslerde. Toplumun büyük kesimi otobüse biner ve size bir intibah bırakır. Siz ertesi gün “geçen gün otobüste n’oldu?” diye kendinize sorup cevaplarsınız? E tabi otobüsteki hayatın gerçeklik ayağında; arka koltuktan şarkıyla serenat yapandan :) Sezen Aksu dinler misiniz diye sorduğu yetmiyormuş gibi bir de inerken “bir daha görüşebilecek miyiz?” diye yüzsüzlük de derece kazanan çeşitleri de çıkmıyor değil hani. Zaten Otobüs bu yönüyle zengin. 1001 çeşit insanı taşıyor oradan oraya.

Ama siz camın kenarında belki kitap okurken, müzik dinlerken, telefonla konuşurken ya da mesajlaşırken hep önceki anı (yani yakın geçmişi) düşünür ve netice itibari ile farkına varmadan en önemli kararları otobüste alırsınız.

Mesela; “eve gidince bir menemen yapıyım hoca derste Menemen olayını anlattı canım cekti” (gülücük)ya da “ yaa dur ya ben bugün Ayşe’nin kalbini çok kırdım yarın bir gönlünü alıyım” gibi….

Otobüs; Autobus değildir efendim, oturgaçlıgötürgeçtir diyen öğretmenlerimize ilave aynı zamanda hayatın içinden de bir geçittir efendim. İyi izlenimler…

1 di (yorum):

  • devbirkedi cik | 11 Şubat 2012 13:27

    Farkında olmadan en önemli kararları otobüste aldığımız, günün değerlendirmesini yaptığımız çok doğru, hoş bir tespit.
    Otobüsün en arka koltuklarına oturup, insanları gözlemleyerek roman bile yazılabileceğini düşünüyorum ben, otobüs ilginç bir yer =)

About this blog

Düçar =yakalanmış
Biteviye =monoton
Deruni =içten
İzafe =göreceli
Tazammun=kapsama
Tasallut =musallat olma
Mütecanis =homojen
Epigram =nükteli şiir
Vuzuh =açıklama
Muğlak =sonucu belli olmayan
Devinim =hareket
Erat =erler
Hedonist =hazcı
Dehliz =koridor
İştiyak =özleme
Muhayyile=hayal gücü
Süveyda =kalpteki gizli günah
Mutedil =ılımlı
Meczup =deli
Tekellüf =mükemmel
Muteber =saygın
Müstear =takma
Zelil,nebi =ar
  • Can umut kapısına sıkışmış gönül tortusu; sana kalan tozu toplamak bazen................. bazende toz olmak kapı yüzüne vurulmadan....

KELİME YIĞICISI'NDAN DÖKÜLEN KELİME YIĞINLARI İŞTE........DEVAM........

  • .....tükenmeyen eylemlerin kuklası konumunda sürüncemede bir hayat benimkisi..........
Hayatta küçük köşeciklerim var...sevenlerimin yüreğinde yaşama sebebim olan...ve birkaç köşem var kalemime ışık tutan beni köşe yazaN'ı yapan....

benim tabu kanunlarım var, dogmatik inançlarım, kısır arzularım, gömülesi yalnızlığım.... Bütün kelimeleri gelişigüzel harcayıp dolu dizgin saçmala hissiyatıyla çevrili sözlerim...kansızım...zansızım...yansızım...ama hâla cansızlar arasına alınmadı adım

Kelime Yığıcısı'nın Listesi

Kelime yığıcısı'nın duası: Allahım değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasıdaki farkı ayırt edebilme sağduyusu ver.=Amin=
Bu gadget'ta bir hata oluştu