Tüketilmiş Aşk- köşe yazım




Terleyen avuç içleriydi heyecan tasviri. Gözler bakmaya çekinir yerden, gökten bir pencere arardı kaçışına yol gösterecek. Kalp ağrısı daha düşmemişken cüsseye tarifi mümkün olmayan bir boşluk belirirdi midede. Karnına sancısı vururdu sevdaya düşenin… Okuma yazma bilmese de zihin şiirler düzerdi dudaktan kalbe…
Küller arasında umudu barındıran bir kordu aşk zerresi işte. Mantık metrelerce toprak içinde gizlenmiş bir fosil kadar eskiye terk…
Matematiği bilmeyen ve fizik’ten kesin kalmış edebiyatçıların işiydi aşk. Uzun bir gövdenin dallı budakları bir ağaç değildi sadece. Kökleriyle yere asılmış asil bir kadının narin gövdesi ve zarif elleriydi çatı gibi göze değen baş tacı edilesi halleri. Ve dere akarken olağan bir şekilde coşturmazdı böylesine bir yüreği.
Bir sebep aranmazdı sevmek için “evet arabası, evi, işi, suskun bir annesi, efendi bir babası” var diye.
Bir sebep sunulmazdı gerekçe diye. “Ama sağ kaşının altında bir yara varrr, bir de ayakları içe dönük çarpık yürüyoooo çok top oynamışş buuu” diye (gülücük)
Bir sebebi olmazdı sevginin. Koşulları zor olan sevgiler oysa ne kadar güçlüydü. Zamanında bir çok efsane zor sevdaların ölümsüzlüğünü yazmadı mı? Şehirlere isimler, ülkelere kızlar verilmedi mi sadece bir sevgi uğruna.
Son zamanlarda etrafınızda sırf sevgi var diye yürüyen gerçek bir ilişki gördünüz mü? Onca şiir, şarkı, söz, sanat bayatladı desek yanılmayız sanırım. Her bu işte öncü biziz diyen örnek çiftler el ele tutmasını beceremeyip yuvarlanıp gittiler.
Hani diyoruz ya sevgi önemli değil saygı olmadan yürümez bir evlilik. Halbuki sevdiğine saygı duymasını bilmeyen, sevgiyle saygıyı ayrı kefede tartan yamuk terazinin işi bu! Doğru ölçü belli.
Günlük iş temposuyla daha fazla koşmayı sırf daha fazla para daha rahat yaşam koşulları daha yıldızlı tatil imkanları daha markalı obje taraftarlığı için hırpalanıyoruz. Ticaretin soytarısı gibi akılsız zihinlerle kayıpları kaydediyoruz. Sonra sabit bir yerde sisteme küfredip yalnızlıktan, mutsuzluktan, sahipsizlikten yakınıyoruz.
Ben o eski sevdaları istiyorum. İki cümlede sonuca varan amacı yüzüne vuran naylon ilişkileri reddediyorum. Aksine çıkana kadar da veto hakkımı saklı tutuyorum(gülücük)
Bir fıkra ve bir şiirle bitiriyorum izninizle tüketilmiş aşk söyleşimi…

Fıkra:
Bir gün bir kız bakkala girer ve der ki:
-Hayat amca sende aşk var midur?
Bakkal hayat amca der ki kıza:

Yok be kızım her şeyi satarım burada etraf küçüktür borç defterim büyüktür…amma aşk kalmadı be kızım
Kız dudağını büker ve der ki :
-Ah be hayat amzacim bileyrum bağa kızacaksin amma bir şey daha sorayum sağa, HEÇÇ Mİ KALMADİ?

Aşk Mektubu:
Türkiye’de Rahibe Enlil’in sevdiği adama, kral Su-Sin’e yazdığı Dünyanın ilk Aşk Mektubu:
“Güveyi, kalbimin sevgilisi,
Senin güzelliğin fazladır, bal gibi tatlı
Beni büyüledin,
Senin önünde titreyerek durayım,
Güveyi, seni okşayayım,
Benim kıymetli okşayışım baldan hoştur,
Bağışla bana okşayışlarını,
Benim beyim ,
Benim beyim baygınlığım,
Enlil'in kalbini memnun eden Su-Sin'im,
Bağışla bana okşayışlarını.”

0 di (yorum):

About this blog

Düçar =yakalanmış
Biteviye =monoton
Deruni =içten
İzafe =göreceli
Tazammun=kapsama
Tasallut =musallat olma
Mütecanis =homojen
Epigram =nükteli şiir
Vuzuh =açıklama
Muğlak =sonucu belli olmayan
Devinim =hareket
Erat =erler
Hedonist =hazcı
Dehliz =koridor
İştiyak =özleme
Muhayyile=hayal gücü
Süveyda =kalpteki gizli günah
Mutedil =ılımlı
Meczup =deli
Tekellüf =mükemmel
Muteber =saygın
Müstear =takma
Zelil,nebi =ar
  • Can umut kapısına sıkışmış gönül tortusu; sana kalan tozu toplamak bazen................. bazende toz olmak kapı yüzüne vurulmadan....

KELİME YIĞICISI'NDAN DÖKÜLEN KELİME YIĞINLARI İŞTE........DEVAM........

  • .....tükenmeyen eylemlerin kuklası konumunda sürüncemede bir hayat benimkisi..........
Hayatta küçük köşeciklerim var...sevenlerimin yüreğinde yaşama sebebim olan...ve birkaç köşem var kalemime ışık tutan beni köşe yazaN'ı yapan....

benim tabu kanunlarım var, dogmatik inançlarım, kısır arzularım, gömülesi yalnızlığım.... Bütün kelimeleri gelişigüzel harcayıp dolu dizgin saçmala hissiyatıyla çevrili sözlerim...kansızım...zansızım...yansızım...ama hâla cansızlar arasına alınmadı adım

Kelime Yığıcısı'nın Listesi

Kelime yığıcısı'nın duası: Allahım değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme gücü, değiştirebileceğim şeyleri değiştirme cesareti ve bu ikisi arasıdaki farkı ayırt edebilme sağduyusu ver.=Amin=
Bu gadget'ta bir hata oluştu